KODEX.hr

KODEX.hr

Predstavljen novi vizualni identitet muzeja Dvor Trakošćan

Foto: Hina/Zvonimir KUHTIĆ

Novi logotip i vizualni identitet muzeja Dvor Trakošćan, koji nastavši u suradnji s dizajnerskim studijom Rašić+Vrabec, spaja njegovu autentičnost, tradiciju  i baštinu sa suvremenom interpretacijom, predstavljen je u utorak u Kući arhitekture Oris.

Goranka Horjan, ravnateljica Dvora Trakošćan, rekla je da im je namjera bila u povodu 70. obljetnice rebrendirati ustanovu kako bi na što bolji način komunicirali sa suvremenom publikom i poslali poruku da su otvoreni, inovativni i interaktivni.

"Posegnuli smo u prošlost ne bi li vidjeli koji su to elementi iz baštine Trakošćana iz kojih se može crpiti inspiracija, od elemenata eksterijera,  interijera i same palete do suvremeno oblikovane jasne poruke prema korisnicima", objasnila je.

"Odabrali smo hrabro rješenje koje je primjenjivo u različitim situacijama, od same poruke koja se odašilje u javnost do predstavljanja određenih proizvoda, aktivnosti muzeja, same promocije i vidljivosti Trakošćana", dodala je.

Po njezinim riječima, komunikacija s korisnicima sve je vidljivija u zadnjih godina dana o čemu svjedoči i niz priznanja, među ostalim, Trakošćan je bio na naslovnici publikacije Googleove nagrade Golden Pin, gdje publika bira najzanimljivije destinacije, a uvršten je i u najatraktivnije instagram destinacije u Hrvatskoj.

"Trudimo se na novi način uklopiti pojedina događanja u obilazak Trakošćana, a interijer, koji je jedini sačuvani interijer dvoraca u Hrvatskoj, obogatiti novim sadržajima pomoću multimedije, aplikacije Oživjeli Trakošćan", rekla je.

Kao novu atrakciju najavila je 'escape room' koji će pružiti dodatnu mogućnost istraživanja i intenzivnijeg programa boravka u Trakošćanu, osim obilaska eksterijera, postava i izložbi.

"Nakon stagnacije za vrijeme obnove jezera, na što nismo mogli utjecati, bilježimo porast posjetitelja dvorcu i parku. Imali smo ih više od 70 tisuća  s kupljenim ulaznicama u muzej i još 50-ak tisuća koji obiđu park", napomenula je.

Marko Rašić rekao da su  novim vizualnim identitetom željeli poručiti da novi dvor Trakošćan postaje zabavno, edukativno i interaktivno mjesto s naglaskom na kulturu i baštinu, a tek onda kao izletište. 

"Vizualni identitet crpi identitet iz kulture i baštine, iz legende o vitezovima Drachenstein  koji  u imenu imaju motive za znak, drache - zmaja i stein - kamen, utvrdu, dok su  boje uzete iz grofovskog grba Draškovića na grbovnici iz 1631. godine", rekao je.

Četiri geometrijska elementa koja čine znak predstavljaju najvažnije simbole Dvora Trakošćan: jedinstvenu simbiozu kulture i prirode u formi kruga koji simbolizira jezero, šumu i kružnu šetnju oko dvorca. 

Silueta kule prikazuje dvorac, a ujedno je i referenca i odavanje počasti starom logotipu. Skrivena slova „d“ (pozitiv) i „t“ (negativ) inicijali su Dvora Trakošćan, dok je lik zmaja prikazan u maksimalno pojednostavljenoj formi s elementima krila koja čine i rog te glavom zmaja s tijelom. 

Studio Rašić+Vrabec jedan je od najnagrađivanijih domaćih studija za dizajn izložbi i muzeja. Realizirali su razne kulturne i komercijalne projekte za koje osvajaju važne strukovne međunarodne i domaće dizajnerske nagrade i priznanja.

Osvojili su jednu od najvažnijih i najzahtjevnijih svjetskih nagrada za izložbeni dizajn SEGD Awards, te nagrade poput Red Dota, Graphisa, BigSEE, C2A, Wolda, Art directors club, European design festival, D&AD.

Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.