
Njemačka Leica obilježila je u četvrtak stoti rođendan legendarnog fotoaparata s 35-milimetarskim filmom, naznačivši i da bi uskoro mogla proširiti poslovanje u Europi i na mobitele.
Fotografiranje mobitelima zadalo je težak udarac prodaji fotoaparata širom svijeta, ali situacija se popravlja, rekao je izvršni direktor Leice Matthias Harsch.
Fotoaparat i dalje igra ključnu ulogu pri odluci o kupnji mobitela, naglasio je Harsch, i prodaja na pojedinim područjima raste po dvoznamenkastim stopama.
I Leica primjećuje poboljšanje, posebno u prodaji fotoaparata sa senzorom punog kadra, poput linije Leica Q.
U financijskoj godini 2023/2024. prihod njemačke kompanije bio je porastao za 14 posto, na 554 milijuna eura, a u 2024/2025. približio se iznosu od 600 milijuna eura, navodi Harsch.
Leica je narasla "na globalnoj razini", nastavio je Harsch, a uvjeren je da će dobro poslovati i u ovoj godini, unatoč međunarodnim trgovinskim sukobima.
SAD ne proizvodi leće ni fotoaparate i važno je izvozno tržište za Leicu, koja je, čim se počelo pričati o novim carinama, isporučila američkim kupcima znatno više proizvoda nego obično.
Trenutno istražuju mogućnost da i na europskom tržištu ponude mobitel s Leica optikom. Do sada se Leitz Phone, koji je Leica razvila u suradnji s tvrtkom Sharp, prodavao samo u Japanu.Uskoro ćemo imati novosti, rekao je Harsch, ne navodeći pojedinosti.
Leica danas zapošljava oko 2.400 radnika u zemljama širom svijeta.
Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.