Noćni vlakovi mogu voziti na tim relacijama samo uz sudjelovanje međunarodnih partnera, objašnjavaju u ÖBB-u.

Francusko ministarstvo prometa obavijestilo je pak francuskog prijevoznika SNCF da će u 2026. godini obustaviti financiranje noćnih vlakova između Pariza i Beča i Pariza i Berlina, navela je austrijska tvrtka.

Pariz je po izvješćima francuskih medija subvencionirao noćne vlakove jer prometuju znatno rjeđe od uobičajenih međugradskih vlakova pa nisu profitabilni, unatoč snažnoj potražnji.

Odluka će označiti kraj noćnih vlakova na tim rutama budući da tu uslugu pruža samo ÖBB.

Zastupnica u francuskom parlamentu i supredsjedateljica Njemačko-francuske parlamentarne skupštine Brigitte Klinkert smatra da je odluka "neprihvatljiva", naglasivši da veliki broj putnika svjedoči o "ogromnom interesu za željezničku povezanost" Francuske i Njemačke.

"Ta veza predstavlja efikasan oblik prijevoza, s povoljnim utjecajem na okoliš, i privlači brojne putnike, a ujedno je i snažan simbol suradnje i prijateljstva Francuske i Njemačke", dodala je Klinkert.

Noćni su vlakovi možda "prekrasan simbol" povezanosti, ali francuski SNCF ne može i dalje pružati tu uslugu, uz gubitke, citira francuski list Le Monde riječi neimenovanog menadžera, koji podsjeća da francuska država dioničar kompanije i traži od njih da posluju u plusu.   

ÖBB-ovi noćni vlakovi vozit će pak i u idućoj godini na relaciji Beč-Bruxelles i na "popularnim rutama" između Beča i Amsterdama i Muenchena i Rima, napomenula je austrijska tvrtka.