KODEX.hr

KODEX.hr

Ivica Lovrić predstavio program za Zagreb bez prometnih gužvi

Foto: Plavi grad

Gradnja podzemne željeznice, dva nova mosta, preslagivanje tramvajske mreže, izgradnja pet podvožnjaka i 12 garaža te ukidanje blokovskog parkiranja, ključna su rješenja za problem zagrebačkih gužvi Ivice Lovrića, gradonačelničkog kandidata stranke Plavi grad.

Prometna situacija u gradu je neizdrživa, a problemi su se upeterostručili otkako gradom upravlja platforma Možemo!, poručio je na konferenciji te se osvrnuo i na sve veće probleme s javnim gradskim prijevozom i gotovo svakodnevna iskakanja tramvaja iz tračnica. 

U studenom 2024. prema istraživanju Global Traffic Congestion Rankings koje svakodnevno analizira podatke s Google karata, Zagreb je svrstan među 20 najgorih gradova na svijetu kada su u pitanju prometne gužve. Lošije od Zagreba stoje multi-milijunski gradovi poput Teherana, New Yorka, Mexico Cityja, Moskve, Bangkoka, Mumbaija... 

"U vrijeme jutarnje i popodnevne špice, gradske prometne žile kucavice se crvene pa djeluje kao da Zagreb ima temperaturu",  naglasio je Lovrić.

Umjesto da konstruktivnim rješenjima sanira gužve, Tomaševićeva vlast pokušava natjerati Zagrepčane da koriste nefunkcionalni javni prijevoz ili bicikle za koje i dalje ne postoji adekvatna infrastruktura, dodao je. 

Istaknuo je i kako je Zagrepčanima parkirati u širem centru već godinama gotovo nemoguće, a stvar je pogoršalo i uvođenje blokovskog parkiranja, dok je prometna infrastruktura nedovršena i neodržavana, gradski su prometni sustavi u konstantnoj koliziji, dok su centar grada prometno paralizirale i nove pješačke zone.  

Stoga je Lovrić u suradnji s timom relevantnih prometnih stručnjaka razradio ključne mjere kako bi promet u gradu profunkcionirao. 

Prvi paket, naglasio je, može se uvesti već 2. lipnja nakon drugog kruga lokalnih izbora, a on uključuje ukidanje blokovskog parkiranja i ponovno otvaranje Vlaške i Masarykove za automobile, otvaranje Jarunskog jezera za promet, micanje stupića u Gundulićevoj i Masarykovoj, na Trgu Republike Hrvatske i sa svih drugih mjesta gdje ometaju protok prometa. 

"Omogućit ćemo veću mobilnost taksistima te otvoriti Draškovićevu kao i stajalište u Preradovićevoj. Biciklistima ćemo zabraniti kretanje pješačkim zonama i vratiti tri trake u Deželićevom prilazu", poručio je Lovrić. 

Dugoročne mjere, kojima će se Lovrić baviti u prvom mandatu uključuju početak gradnje podzemne željeznice s tri linije, izgradnju dva mosta, preslagivanje tramvajske mreže, izgradnju pet podvožnjaka i 12 garaža u širem centru. 

"Ključne stavke programa, detaljno ćemo predstaviti na press konferencijama u nadolazećim tjednima", zaključio je Lovrić koji je nedavno dao intervju za naš portal.

Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.