Grad Zagreb planira modernizaciju prometa i dinamičko upravljanje prometom
- 13 studenoga 2024
- 3 minute
Pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za promet Andro Pavuna u srijedu je najavio da će se, zbog rekonstrukcije KBC-a Zagreb, na Borongaju osigurati parkiranje i prijevoz ZET-ovim autobusom do bolnice, a zbog toga će i na Bukovačkoj cesti prvi puta biti fizički odvojena žuta traka.
Pavuna je na konferenciji za novinare objasnio da zbog rekonstrukcije i izgradnje KBC-a Zagreb, odnosno bolnice "Rebro", garaža u toj bolnici više neće biti dostupna. Zbog toga se priprema parkiralište "Park@Ride" na Borongaju gdje će vozači moći parkirati te se ZET-ovim autobusom odvesti do bolnice.
Dodao je i da će na Bukovačkoj cesti prvi puta fizički odvojiti žutu traku, u dužni od oko 300 metara, kako bi ZET-ov autobus mogao nesmetano voziti do Petrove ulice.
S tim će projektom, dodao je, nastaviti i drugdje po Zagrebu, kako bi ZET-ovi tramvaji i autobusi mogli nesmetano voziti. "Kazne nisu učinkovite, izvjesnost kažnjavanja je preniska, visina kazne premala i vozači žutu traku ne poštuju", objasnio je.
Na pitanje očekuje li da će stupići koji se postavljaju u Masarykovoj i Gundulićevoj ulici spriječiti vozače da nepropisno parkiraju na nogostupu, pročelnik je odgovorio da se tome nada.
Sada je to "igra mačke i miša" jer ima onih koji voze i parkiraju po gradskim pločnicima pa je, kaže, očito da se ulice na taj način moraju zatvarati jer "neki ljudi nemaju obzira".
Najavio je da s dolaskom 91 novog tramvaja neće izbacivati stare koji će i dalje voziti jer se želi "zgusnuti i pojačati vozni red" te uvesti nove polaske i nove linije ZET-ovih autobusa i tramvaja.
Za metro kaže da je "užasno skup zahvat", a i pitanje je je li za Zagreb uopće održiv, ali razmišljaju i u tom smjeru. Dodao je i da neki gradovi, primjerice Bratislava, imaju takozvani metro vozni red tramvaja - svake dvije minute ide tramvaj. "E, sad vi zamislite da linije 17, 12, 11 i 14 idu svake dvije minute u vršnim satima", kaže Pavuna.
Na pitanje novinara što bi to značilo za Savsku cestu, pročelnik je odgovorio da će i odvojiti žutu traku i dovršiti Šarengradsku ulicu te dodao da se sve to radi paralelno.
Napomenuo je da Grad Zagreb razgovara s MUP-om i o tome da mu se prepusti dio ovlasti za kažnjavanje prolaska kroz žutu traku, "pa će onda svi tramvaji moći projuriti po Savskoj".
U Zagrebu od sljedećeg ljeta "dinamička regulacija" prometa
Govoreći o projektima optimizacije gradskog prometa, Pavuna je istaknuo da Grad nastavlja s modernizacijom prometne mreže kroz niz infrastrukturnih zahvata i uvođenje naprednih tehnoloških rješenja. Projekti uključuju rekonstrukciju ključnih raskrižja, uvođenje pametnog i dinamičkog upravljanja prometom te proširenje mreže uređaja povezanih s Centrom za upravljanje prometom.
Na raskrižju Ulice Florijana Andrašeca i Ulice grada Vukovara dodavanjem treće prometne trake u zoni raskrižja i sinkronizacijom novih pametnih semafora kaže da su povećali protočnost prometa od zapada prema istoku 17 posto, a "drastično smanjili" opterećenje koje dolazi s Nove ceste, Krapinske i Ozaljske, gdje su vozači bili blokirali prolazak tramvaja, pa su i ubrzali tramvajski promet.
Pavuna je predstavio i projekt takozvane "dinamičke regulacije" u Vukovarskoj ulici, od Ozaljske do Ulice Florijana Andrašeca gdje će se od ljeta iduće godine realizirati projekt da se srednja prometna traka koristi promjenjivo - ujutro će biti dvije trake prema istoku, a popodne dvije trake prema zapadu.
Također, za jesen iduće godine najavio je i na Ulici Ribnjak, od Grškovićeve do Branjugove, da će ujutro dvije trake ići prema jugu, a popodne dvije trake prema sjeveru, te semaforizaciju Branjugove.
Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.
Ključne riječi:
Podijelite
Povezane vijesti
HAK: Za sav promet zatvorena A1 između Sv. Roka i Posedarja, vozi se obilazno
- 26 prosinca 2024
- 1 minuta
Konačno novi metri tramvajske pruge u Zagrebu: Grad ulaže 48 milijuna eura
- 04 studenoga 2024
- 1 minuta