
Njemački automobilski gigant Volkswagen prolazi kroz jednu od najkritičnijih faza u svojoj 87-godišnjoj povijesti, suočavajući se s pritiscima za zatvaranjem tvornica, otpuštanjem radnika i drastičnim restrukturiranjem poslovanja, piše dw.com. Ipak, nedavni sporazum sa sindikatima i strateški plan transformacije prema električnim vozilima ukazuju na mogući oporavak kompanije koja nastoji održati svoju poziciju na globalnom tržištu.
Krajem prošle godine, Volkswagen se našao na rubu najveće krize u modernoj povijesti kompanije. Uprava je planirala zatvoriti najmanje tri tvornice u Njemačkoj i otpustiti tisuće radnika, što bi bilo prvi put da kompanija zatvara pogone u svojoj matičnoj zemlji. Situacija je eskalirala kada su radnici na devet od deset VW-ovih tvornica u Njemačkoj stupili u štrajk u prosincu 2024., što predstavlja najveće radne nemire od 2018. godine, podsjeća CNN.
Nakon maratonskih pregovora koji su trajali 70 sati postignut je sporazum između uprave i sindikata IG Metall. Prema dogovoru, neće doći do zatvaranja tvornica niti prisilnih otpuštanja do 2030. godine, ali će se više od 35.000 radnih mjesta ukinuti "socijalno odgovornim" načinima. Radnici su pristali na odgađanje povećanja plaća i smanjenje bonusa kako bi se postigla ušteda od 15 milijardi eura godišnje.
Financijski izazovi i restrukturiranje
Volkswagen Group bilježi značajne financijske izazove, s padom operativne dobiti od 15% u 2024. godini zbog povećanih troškova i "izvanrednih rashoda" povezanih sa strategijom restrukturiranja pisao je cnbc.com. Unatoč tome, kompanija je ostvarila prihod od 324,7 milijardi eura i očekuje povećanje prihoda do 5% u 2025. godini. Prodaja vozila pala je za 3,5% tijekom 2024., osobito zbog slabe potražnje u Kini gdje gubi tržišni udjel u korist kineskih proizvođača električnih vozila. Kompanija je naglasila da se suočava s "konkurencijom iz Kine, sporom potražnjom u Europi i sporijom adopcijom električnih vozila nego što se očekivalo".
Unatoč trenutnim teškoćama, Volkswagen ima ambiciozan plan transformacije kroz svoju strategiju "New Auto" fokusiranu na elektrifikaciju i mobilne usluge. Do 2030. godine, kompanija planira da električna vozila čine 50% njezine prodaje, a do 2040. godine gotovo 100% novih vozila trebalo bi biti s nultim emisijama. Plan uključuje izgradnju šest gigafabrika u Europi s ukupnim kapacitetom od 240 GWh do 2030. godine.
Prema tome, Volkswagen prolazi kroz ključno razdoblje transformacije koje će odrediti njegovu buduću poziciju na globalnom tržištu. Dok su kratkoročni izazovi značajni - uključujući konkurenciju iz Kine, potrebu za smanjenjem troškova i prilagodbu električnim vozilima - kompanija pokazuje odlučnost u provođenju strateških promjena. Sporazum sa sindikatima osigurava stabilnost do 2030. godine, dok investicije u elektrifikaciju i nove tehnologije mogu pozicionirati Volkswagen kao lidera u budućnosti mobilnosti.
Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.
Ključne riječi:
Podijelite
Povezane vijesti
Radnici Volkswagena ponovno štrajkaju zbog smanjenja plaća i prijetnji otkazima
- 09 prosinca 2024
- 1 minuta