KODEX.hr

KODEX.hr

Umjetna inteligencija u borbi protiv oglasnih prijevara

Foto: Pixabay

Google je priopćio da je suspendirao 39,2 milijuna računa oglašivača na svojoj platformi 2024. godine - što je više nego utrostručeno u odnosu na prethodnu godinu - u najnovijem obračunu s prijevarama s oglasima.

Iskorištavanjem velikih jezičnih modela (LLM) i korištenjem signala kao što su lažno predstavljanje tvrtke i nelegitimni podaci o plaćanju, pretraživački div je rekao da bi mogao suspendirati "veliku većinu" oglasnih računa prije nego što su uopće poslužili oglas.

Prošle godine Google je pokrenuo više od 50 poboljšanja LLM-a kako bi poboljšao svoje mehanizme za provedbu sigurnosti na svim svojim platformama.

Izvršni direktor rekao je novinarima da se tim od više od 100 stručnjaka okupio diljem Googlea, uključujući članove iz tima za sigurnost oglasa, odjela za povjerenje i sigurnost i istraživače iz DeepMinda. Analizirali su lažne lažne oglasne prijevare koje uključuju lažno predstavljanje javnih osoba i razvili protumjere.

Tvrtka je prošle godine uvela tehničke protumjere i više od 30 ažuriranja pravila za oglase i izdavače. Ovi potezi pomogli su suspendirati više od 700.000 reklamnih računa koji su prekršili pravila, što je dovelo do pada od 90% u izvješćima o lažnim oglasima, tvrdi tvrtka, a piše portal Techcrunch.com.

Samo u SAD-u, Google je rekao da je suspendirao 39,2 milijuna računa oglašivača i uklonio 1,8 milijardi oglasa prošle godine, s ključnim kršenjima vezanima uz zlouporabu oglasne mreže, zlouporabu zaštitnih znakova, zdravstvene tvrdnje, personalizirane oglase i lažno predstavljanje.

Indija, najmnogoljudnija zemlja na svijetu i drugo najveće internetsko tržište nakon Kine u pogledu korisnika, prošle je godine zabilježila 2,9 milijuna obustava računa.

Od svih obustava računa oglašivača, Google je rekao da je suspendirao 5 milijuna računa zbog kršenja pravila povezanih s prijevarama.

Ukupno je Google prošle godine blokirao 5,1 milijardu oglasa i uklonio 1,3 milijarde stranica. Za usporedbu, blokirao je više od 5,5 milijardi oglasa i poduzeo mjere protiv 2,1 milijarde stranica izdavača u 2023.

Google je za TechCrunch rekao da sve manji brojevi ukazuju na poboljšanja u njegovim naporima za prevenciju. Poboljšanjem ranog otkrivanja i obustave zlonamjernih računa proizvodi se manje štetnih oglasa ili dolazi do platforme, priopćila je tvrtka.

Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.