Njemački proizvođač sportskih automobila izašao je na burzu krajem rujna 2022. godine uz velika očekivanja i inicijalnu javnu ponudu (IPO) koja se svrstala među najveće u povijesti njemačkog gospodarstva.

Nakon samo nekoliko mjeseci kasnije uvršten je u glavni burzovni indeks DAX budući da su njegove dionice nakon starta na IPO-u sa cijenom od 82,50 eura dosegnule gotovo 120 eura.

U novije vrijeme njegovim se dionicama trguje po cijeni od oko 45 eura.

U nešto manje od tri godine raspoloženje u Volkswagenovom ogranku znatno se pogoršalo i profitabilnost nekadašnje 'zlatne koke' naglo je pala.

Porsche nije bio pošteđen problema s kojima se suočava njemačka automobilska industrija, bilo da se radi o slabljenju kineskog tržišta, problemima s prodajom električnih automobila ili o carinskom sporu sa Sjedinjenim Državama, napominje agencija dpa.

Zbog oštrog pada dobiti tvrtka je nedavno bila prisiljena znatno smanjiti troškove.

Kolaps Porschea simbolizira krizu u njemačkoj automobilskoj industriji koja se bori s padom profita i u takvim se uvjetima udio automobilskog sektora u indeksu DAX značajno smanjio u posljednjih 10 godina.

Za razliku od proizvođača automobila Porsche AG, Porsche Automobil Holding SE i dalje je u sastavu glavnog indeksa DAX. Ta holding tvrtka najveći je dioničar u Volkswagen grupi, s 31,9 posto udjela, a drži i otprilike jednu osminu udjela u Porsche AG-u.

Deutsche Börse analizira indeksa u ožujku, lipnju, rujnu i prosincu, uključujući i MDAX.

Tržišna vrijednost dionica kojima se slobodno trguje na burzi odlučujući je čimbenik za njezino uvrštenje u višu kategoriju odnosno za prijelaz u niži rang, podsjeća Dpa.

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume pripisao je izlazak iz vodećeg indeksa "tehničkim faktorima".

"Deutsche Börse pri uvrštenju u sastav DAX-a uzima u obzir, prema vlastitim odredbama, samo dionice kojima se slobodno trguje, a njihov udio u slučaju Porsche AG-a iznosi tek nešto više od 12 posto", rekao je Blume za Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Porsche možda ima manju tržištu kapitalizaciju, priznao je, ali je više njegovih dionica, kako kaže, dostupno široj javnosti. 

Zbog tih tehničkih faktora Porsche je po njegovim riječima za dlaku 'promašio' uvjete za ostanak u DAX-u.