Sve više britanskih turista dolazi u Hrvatsku: Otkrivamo što ih privlači i koja su im omiljena odredišta
- Kodex
- 07 prosinca
- 3 minute
U Hrvatsku posljednjih godina dolazi sve više turista iz Velike Britanije. Upravo je britansko tržište u top deset onih na kojima smo i ove godine imali rast, a Britanci za dolazak u Hrvatsku sve više biraju pred i posezonu. Provjerili smo što im Hrvatska nudi.

Britanci su turisti avanturističkog duha, vuče ih znatiželja, traže sigurnost, zanima ih priroda, ali i odmak od klasičnih godišnjih odmora. Traže iskustvo, brzo donose odluke i nije im problem provesti nekoliko sati na letu kako bi stigli u željenu destinaciju, a od svih, Europa im je i dalje broj jedan. Barem tako govore podaci koje je prikupila Hrvatska turistička zajednica. Koliko su Britanci važni za Hrvatsku, pokazuje i nedavni sporazum s jednim od najvećih britanskih avioprijevoznika, potpisan u Londonu. Značit će to još više britanskih turista, ali i direktnih letova prema Hrvatskoj, posebno prema jugu, koji ih najviše privlači. Zašto biraju Dubrovnik objašnjava za Media servis direktor Turističke zajednice Dubrovnika Miro Drašković.
"Dubrovnik je brend prepoznat već odavno u turističkom svijetu i nekako su još od, rekao bih, ‘60-ih, ‘70-ih godina dva najjača tržišta u to vrijeme bila Britanija i Francuska. Tome se pridružila i Amerika. Ima ta nota kulture, mi nismo samo prepoznati kao odmorišna destinacija, znači ljudi dođu da bi nešto vidjeli, povijest je duga, vrlo bogata i mislim da je to ono što ih privlači."

Britanci Hrvatsku vide kao zemlju koja ima jako puno za ponuditi, posebice "skrivene dragulje" i manje poznata odredišta koja su sada u trendu. Iako nisu u top pet gostiju koji posjećuju Zadarsku županiju, britanski su gosti ovom dijelu Hrvatske itekako zanimljivi. U Turističkoj zajednici Zadra nadaju se povećanju dolazaka, posebno zato što Zadar ima zračnu luku. Oni su gosti koji cijene autentičnost i vrijednost za novac, kaže direktor Hrvoje Anić i izdvaja zadarske adute:
"Njih će otprilike zanimati naši otoci, ali i naše zaleđe, na primjer rijeka Zrmanja sa svim svojim vrijednostima je jako dobro posjećena, tako da kažem, evo, cijene ljepotu, cijene vrijednosti, cijene prirodu, još uvijek onu netaknutu prirodu, a to su upravo naši otoci i naše zaleđe."
Britanci sve više dolaze i na šibensko područje. Njihovi su interesi usmjereni na dijelove godine kada se manje osjeća pritisak sezone, a zanima ih i nautički turizam, kaže nam direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije Krešimir Šakić.
"Onaj dio naše ponude usmjeren na prirodne vrijednosti, na aktivni odmor i gastronomiju također je jedan važan segment. Još jedan adut je glazbeni festival u Tisnom, organiziran od strane engleskih organizatora, gdje je, ustvari, čine engleski i britanski gosti okonsnicu."
Iako ih je nešto manje nego lani, dolascima britanskih turista može se pohvaliti i Zagreb. Britanci u metropoli posebno vole završetak godine i zagrebački Advent koji se ove jeseni promovira na 30 lokacija londonske podzemne željeznice, ističe direktorica Turističke zajednice Zagreba Martina Bienenfeld. Kao glavni adut Zagreba Bienefeld navodi kako je on destinacija po mjeri čovjeka, a sve više i mjesto za odmor.
"Zbog toga što se uistinu kroz čitavu godinu događa veliki broj događanja, zanimljivih projekata koji privlače goste i iz drugih delova Hrvatske, Europe, ali i svijeta. Ovdje je Advent najbolji primjer, međutim, spomenula bih i Festival svijetla i naš Zagreb Classic koji postaje svjetski prepoznat kao važan festival klasične glazbe i čitav niz drugih događanja kroz ljeto. I čini mi se da mogu zaključiti kako je Zagreb uistinu cjelogodišnja destinacija u Hrvatskoj."
Rast dolazaka britanskih turista u Hrvatsku potvrđuju i podaci s eVisitora, a britanska udruga putničkih agencija slično prognozira i za iduću godinu.
Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.
Povezane vijesti
Plenković s Dana hrvatskog turizma: Cijene moraju biti razumne i prihvatljive
- 21 studenoga
- 1 minuta

