KODEX.hr

KODEX.hr

Ministar turizma Tonči Glavina potvrdio rast turizma tijekom cijele godine

Foto: HINA/ Baldo MARUNČIĆ

Hrvatska postoje cjelogodišnja turistička destinacija, na tragu onoga što se i želi postići aktualnim politikama, ustvrdio je u ponedjeljak ministar turizma i sporta Tonči Glavina, a za dokaz je ponudio pozitivne podatke i trendove o turističkom prometu i prihodima izvan glavne sezone.

Upitan o trenutačnim turističkim brojkama, odgovorio je da turistički promet po mjesecima u predsezoni ovisi isključivo o rasporedu blagdana na emitivnim tržištima pa se, kako je rekao, ne može izdvojeno gledati bilo koji mjesec. 

Istaknuo je "jako dobar turistički lipanj" i rast dolazaka i noćenja veći od četiri posto.

Spomenuo je podatke Hrvatske narodne banke prema kojima je u prvom tromjesečju ove godine ostvareno 865,5 milijuna eura prihoda od stranih turista, što je za 54 milijuna eura ili 6,6 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

"To je najbolji dokaz da idemo u pravom smjeru, da Hrvatska postaje cjelogodišnja turistička destinacija", rekao je Glavina, koji danas službeno boravi u Šibensko-kninskoj županiji.

U glavnom dijelu turističke godine realno ne tražimo više nikakav rast, nego transformaciju Hrvatske u cjelogodišnju odnosno održivu turističku destinaciju, što podrazumijeva kontrolu rasta u mjesecima maksimalnog opterećenja i rast u mjesecima gdje prostora ima, rekao je ministar. 

Kada je riječ o Gradu Šibeniku i Šibensko-kninskoj županiji, istaknuo je da u prvih šest mjeseci realno imaju najveći turistički rast u Hrvatskoj, što potvrđuje da su svjesni transformacije Hrvatske u cjelogodišnju turističku destinaciju.

O cijenama na jesen i zimu, ne sada

Upitan za komentar tvrdnji prema kojima je Hrvatska skupa pa turisti radije biraju druga odredišta, rekao je da te teme dominiraju u hrvatskim mainstream medijima i onda se "momentalno reflektiraju na našim najvećim tržištima i to nam čini strahovito veliku štetu".

Rekao je da se o cijenama razgovara kada pažnja medija nije tako izražena, a da sada nije vrijeme za to, nego sada treba predstavi Hrvatsku kao zemlju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete.

Spomeuo je istraživanje prema kojemu su cijene u Hrvatskoj 14 posto niže nego u Njemačkoj. 

"U svakom slučaju, teme cijena moramo ostaviti za jesen i zimu", rekao je i dodao da hrvatski građani nikad više nego sada nisu putovali Hrvatskom. Smatra da je to pokazatelj rasta standarda.

Komentirajući moguće poteškoće u dolascima stranih turista idućega vikenda zbog koncerta M.P. Thompsona u Zagrebu, rekao je da je prošli petak održan sastanak sa svim direktorima predstavništava Hrvatske turističke zajednice u  svijetu u vidu dobivanja njihove podrške i pomoći o informiranju gostiju koji dolaze u Hrvatsku, ne samo onih koji dolaze na koncert nego onih koji moraju proći kroz Hrvatsku, poglavito dijelom oko Zagreba.

Najavio je da će ministarstvo ovaj tjedan u intenzivnom kontaktu sa svim pružateljima usluga, od hotelijera, kampova, privatnog smještaja i sl., poslati adekvatne obavijesti gostima, tako da koriste alternativne pravce kada dolaze u Hrvatsku, kako bi se rasteretio prolaz kroz Zagreb.

"Želimo komunicirati gostima koji izlaze iz Hrvatske i gostima koji u nju ulaze, da moraju krenuti ranije i pripremiti se za alternativne putove", rekao je Glavina.

Pozvao je pružatelje turističkih usluga koji će imati smjenu turista sljedeći petak, subotu i nedjelju, da pošalju obavijesti gostima da koriste alternativne pravce, a svi ti podaci su već danas dostupni su na HAK-ovoj web stranici i aplikaciji.

Ako imate priču javite se na urednik@kodex.hr.