Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) iznosi 142,5 milijuna eura, što je 116,5 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.
Normalizirana EBITDA iznosi 88 milijuna eura i viša je za 33,1 posto, pri čemu je normalizirana EBITDA Prehrane i Farmaceutike zadržana na prošlogodišnjoj razini (65,8 milijuna eura), dok je normalizirana EBITDA segmenta Poljoprivrede iznosila 22,3 milijuna eura.
Grupa je u prvih šest mjeseci ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 484 milijuna eura, što je za 103,6 milijuna eura ili 27,2 posto više. Taj rezultat, kako su naveli, uključuje i rezultate poljoprivrednog segmenta, odnosno Podravke Agri, koji je u sastavu Grupe Podravka od 31. siječnja ove godine.
Prihodi segmenta Prehrane su iznosili 295,5 milijuna eura i porasli su 1,7 posto. Rast prihoda u segmentu Prehrane postignut je u okruženju rastućih nesigurnosti na ključnim prodajnim tržištima koje se očituju, između ostalog, kroz jačanje recesijskih pritisaka na nekoliko tržišta, usporavanje prometa u maloprodaji hrane i pića, osobito u srednjoj Europi, i promjena u ponašanju potrošača zbog rasta globalnih rizika i nesigurnosti.
Prihodi segmenta Farmaceutike (Belupo) su porasli za 2,3 posto i iznose 91,9 milijuna eura.
U oba segmenta koji su činili Grupu prije akvizicije Poljoprivrede nastavljen je trend rasta prihoda od prodaje kod vlastitih brendova. Prehrana je tako u odnosu na prvih šest mjeseci lani zabilježila rast prodaje vlastitih brendova od 1,6 posto, a Farmaceutika od 3,7 posto.
Istovremeno, nastavljen je razvoj Podravkinog distribucijskog središta u Sjedinjenim Američkim Državama za brendove iz jugoistočne Europe. Tako je Podravkina kompanija Podravka USA Inc. preuzela i ulogu uvoznika te distributera Kraševih proizvoda na teritoriju SAD-a. U prvom polugodištu prihodi od distribucije porasli su za 27,8 posto.
Treći stup poslovanja Grupe, Poljoprivreda, odnosno Podravka Agri, od veljače do kraja lipnja ove godine ostvarila je 99,1 milijuna eura prihoda od prodaje, na čije je kretanje značajan utjecaj ostvario pad cijena žive stoke, uzrokovan pojavom bolesti slinavka i šap u Njemačkoj, istaknuli su iz Podravke.
Dalić: Rast unatoč zahtjevnom tržišnom okruženju
Predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić kazala je kako su u prvom polugodištu, unatoč zahtjevnom tržišnom okruženju, svi ključni pokazatelji poslovanja ostvarili rast. Potvrđena je time, kako je rekla, snaga Grupe i njezina sposobnost prilagodbe tržišnom okruženju koje je na gotovo svim prodajnim tržištima obilježeno rastućim nesigurnostima i rizicima.
Kao najvažniji događaj izdvojila je uspješan početak uključivanja i integracije segmenta Poljoprivrede. "Osobito sam zadovoljna napretkom integracije, dinamikom unapređenja materijalnog položaja radnika, isto kao i brzinom unapređenja poslovnih procesa i načina rada, posebno u ratarstvu, koji već počinju pokazivati svoje prve rezultate u poboljšanju profitabilnosti segmenta Poljoprivrede“, istaknula je Dalić.
U priopćenju se navodi kako segment Poljoprivrede, koji je Grupa kroz novoosnovanu kompaniju Podravka Agri preuzela 31. siječnja ove godine, a u čijem je suvlasništvu i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), već bilježi značajne pomake.
Neposredno nakon preuzimanja pokrenute su sveobuhvatne promjene usmjerene na povećanje efikasnosti i profitabilnosti, uključujući i završetak investicije vrijedne 33 milijuna eura kojom je svim kompanijama Podravke Agri osigurana moderna poljoprivredna mehanizacija.
U skladu s vrijednostima Grupe, snažno se ulagalo i u poboljšanje materijalnog položaja radnika i unapređenje radnih uvjeta, a radi se i na provođenju reorganizacije svih povezanih kompanija kako bi se poljoprivredom upravljalo kao jedinstvenim zemljišnim resursom.
Podravka Agri ujedno je i središnji nositelj budućih planova modernizacije i održivog razvoja - do 2030. predviđena su ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u tehnološki razvoj, energetsku učinkovitost, širenje sustava navodnjavanja i nove farme.
Kao i za segment Poljoprivrede, dodatna ulaganja kroz novu Strategiju poslovanja Grupe Podravka do 2030. predviđena su i za Prehranu te Farmaceutiku.
Strategija se temelji na sveobuhvatnom pristupu razvoja od širenja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti brendova, daljnjih ulaganja u proizvodne kapacitete, osobito u poljoprivredi, digitalizacije i korištenja umjetne inteligencije, do jačanja domaće sirovinske baze i suradnje s kooperantima.